top of page

Minu lemmikfilmid 15-11

Harjumuspärase teisipäeva asemel tuleb sellenädalane blogipostitus reedel. Suvi ju... Ilusal suvel on kindlasti väga tore pugeda mõni kord peitu ja vaadata filmi. Või teha oma välikinoõhtu. Sõpradega. Vajadusel/tahtmisel hiljem ka tekkinud küsimuste üle tulist arutelu pidada. Nädalavahetuski ees. Alljärgnevalt proovin reastada oma lemmikfilmid (kohad 15-11). Kindlasti on lemmikuid veel, aga need on filmid, mis mul täna meelde tulevad. Homme tulevad ehk hoopis teised filmid pähe. Kui miski ei meeldi, siis anna julgesti teada ja arutame selle üle.


16. "Okja" Joon-ho Bong*** ("Hiidunotsu film" Siimu pakutav eestikeelne pealkiri)

Kirjanik Milan Kundera kogutud esseedest romaanikunsti kohta lugesin, et romaani taotlus on osa romaani väärtusest. “Okja” sobib väga kenasti selle väite kinnituseks. 21. sajandi esimest viiendikku iseloomustav perefilm, mis loodetavasti kutsub esile arutlusi elu ja sõruse väärtuse kohta.


15. "Paris, Texas" Wim Wenders ("Mees kõrbest")

Kaasaegsete standardite järgi võiks seda aeglaseks filmiks pidada. Neli aastat kadunud olnud mees kõnnib järsku kõrbest välja ja hakkab tegutsema nagu üks neli aastat arvatavasti kõrbes elanud mees tegutsema hakkaks. Jäin mõtlema, mida ja kuidas ma ise hakkaks tegema neljaastase kusagilmujaloleku järel.


Kui filmi lõputiitrid hakkasid jooksma, siis kirjutasin FB seinale "Andestatagu, kui eksin, aga kusagil aastal 1993 (või 1994) oli eetris kinouudiste saade Cinemania. Veel noorema poisina, kui praegu, oli see minu lemmiksaade, mida vaatasin Viljandimaa metsade vahel (rahvusromantikasse laskudes: panin lehmade talitamisest pausi) oma kodutalus. Seal nägin tutvustust Jim Sheridani filmile "In the Name of the Father" ja ma teadsin, et seda filmi ihkan ma näha (kiire ...kalkulatsioon annab teada, et olin siis ca 8 aastane). Eesti Ekspressi TV-kavast leidsin plakati, mis ehtis mu seina koos Rodmani, Van-Damme ja Jackie Chaniga. Täna, peaaegu kakskümmend aastat hiljem (kui kummaline on mõelda, et minu elus on millestki möödas kakskümmend aastat), nägin ma seda filmi. Väike Siim nägi oma filmi.

Tahan tänada oma ema ja isa kõige eest, mis olen!"


13. "Being There" Hal Ashby ("Taimetark")


Selle filmi peategelasega olen suutnud ennast kõige rohkem samastada. Inimene kasvab üles põhimõtteliselt kasvuhoones ja puudub kontakt välisilmaga. Nüüd, kui ta on sunnitud elama väljaspool kasvuhoonet, hoiab teda maailma ebamugavuste eest tema hea süda. Hea võidab alati? Teagi nüüd, kuidas lugeja aru saab, millega ma samastun ja endalegi tundub üllatav, mis kirja olen pannud. Lugeda võib ka raamatut, mille põhjal film tehtud on. Jerzy Košinski raamatu "Värvulind" juurde poleks ma muidu kunagi jõudnud.


12. "Bellflower" Evan Glodell ("Hallutsinatsioon")


Tüübid tahtsid filmi teha. Tegid ise endale kaamera. Olid ise lavastajad, operaatorid, näitlejad ja eriefektimeistrid. Verd oli, auto oli, tuld oli ja kummaline lugu oli ka, mida ma ise praegu ei mäletagi. Meeles on, et hästi meeldis. Auto sülgas tuld, ise ehitasid selle. Eriline kokkukõla!



Politseinik sõidab valeväljakutse peale alpi hotelli. Jääb sinna laviini taha lõksu. Keegi sureb ära ja siis leitakse külmunud mees, keda surnud mees ootama olevat pidanud ja siis ärkab üks surnu üles ning hakkab energiat otsima. Kõik kisub kummaliseks ja ratsionaalsusega on inspektoril raske midagi korda saata. PS! Seal, kus film üles võeti, saab siiani suusatamas käia.


Esimese 5+1 filmi peale vaadates tundub nagu minule meeldiksid ainult nö ebatavalise ülesehitusega filmid. Ei tea. Paar traditsioonilise narratiiviga filmi mahuvad ka nimistusse. Ilusaid suvefilmiõhtuid.


10.-6. koha filmid juba õige pea.

bottom of page