top of page

Minu lemmikfilmid 10-6

Eile kuulsin, kuidas ühel inimesel oli päikesest siiber ning plaanis ülejäänud puhkuse toas veeta. Mis seal ikka. Ehk loeb raamatuid, teeb sügisesed koristused ette ära, vedeleb puhuri ees, surfab netiavarustes või vaatab filme. Ehk vaatab neid, mis täna on minu edetabelis 10.-6. kohani.


10. "One Flew Over Cuckoo's Nest" Milos Forman ("Lendas vastu hullumaja!" Siimu pakutav sisututvustav pealkiri)

Alustame hullumajast. Filmi nägin enne näidendi lugemist. Ma kindlasti ei usu, et kõik hullumajad on sellised, aga maailm mu ümber tundub aegajalt sedamoodi olevat. Otsin ja toetan päriselu McMurphysid ja katsun seista Rachetite vastu.


9. "Pink Floyd: The Wall" Alan Parker ("Hei, õpetaja, anna lastel olla!")


"We don't need no education

We don't need no thought control

No dark sarcasm in the classroom

Teachers leave us, kids, alone

Hey, teachers! Leave us, kids, alone!"

Kasutasin neid laulusõnu koolipoisina hümnina. Mõni aasta hiljem olin ise õpetaja ja laul on ikka aktuaalne. Terve film on. Pikk muusikavideo. Kompositsioon. Üks filmi loojatest kirjeldas loomeprotsessi ja ütles, et kas poleks mitte äge, kui üks kindel animatsioon transformeeruks teiseks kindlaks animatsiooniks. Andis mulle vabaduse oma töös olla rahul tõsiasjaga, et igale poole ei pea suurt kunsti sisse pookima. Mõnikord võib lihtsalt ägedaid asju lisada.


"All in all, you're just another brick in the wall!"

8. "Chaplin" Richard Attenborough ("Kunsti hind ja väärtus!")


Eluloofilm keerulisest ja vastuolulisest meisterkoomikust. Õpetaja Komissarov andis meile teatrikoolis ülesandeks Chaplini filme vaadata. Mul oli varasemast kindel arusaamine Chaplinist, aga ma teadsin ainult esteetikat. Sisu oli mööda lennanud. Kooli ajal ma neid filme ei vaadanud. Kord Argentiinas ööbussis vaatasin Chaplini eluloofilmi ja see innustas mind tema filme vaatama. Aegumatud teemad meelelahutuse sees. Meistriteosed.


7. "Citizen Kane" Orson Welles ("Igaühel on oma roosinupp")

Ajakirjanik uurib suurmehe viimaseid sõnu! Mida need tähendavad. Väljakutsuva ülesehitusega suurfilm. Uskumatu, mida üks inimene võib oma tahtmisega saavutada! Ma ei mõtle filmi peategelast vaid ka loojat.


6. "Valhalla Rising" Nicolas Winding Refn ("Silmaaugust tuleb ka palju verd")

Kisub veriseks. Ketis elav võitlusori pääseb vabadusse ja hakkab otsima. “Drive” filmiga kuulsaks saanud lavastaja varasem film. Peaosas Mads Mikkelsen! Aeglase tempoga viikingivägivald.


Paari nädala pärast juba 5 viimast ehk esimest filmi ON teatri blogis. Sooja suve jätku. Andke loomadele juua ja jooge ise ka piisavalt. Keerulisel ajal tuleb elu hoida. Hoidke pead jahedana ja laske filmidel hea maitsta.


bottom of page