top of page

Kingisoovitus

Kord rääkis mu sel hetkel umbes 15-aastane vend loo.


Ta käis Pärnus ja nende sealses punkris (või oli sellel peenem nimi - bändikas) käis pidu. Korralik keskkooliõpilaste ja noorsportlaste pidu. Kes on noorsportlane olnud, võib aimata, kes ei ole, siis see on sihukene tavaline maleõhtu. Ainult keskmisest valjema rokkmuusikaga, sest ollakse ikkagi noored (mitte jazz, nagu minul praegu kirjutamise hetkel taustal mängib). Peoliste jalge ees oli malemängust nokastunud veidi vanem noorsportlane, nimetame teda Punkariks, keset põrandat. Magas seal. Särk üles rullitud, naba paljas, tanksaapad jalas, käed-jalad laiali.


Järsku punkar karjatas läbi une ja ehmatas iseenda ärkvele: "Mis kell on!? Kus ma olen!?"


Ta rahunes, vaatas kohkunud noorsportlastele otsa ning küsis vesi silmis: "Kes ma olen?"


Poisid vaatasid üksteisele otsa, aga keegi ei osanud vastata.

Siis tõmbas punkar särgi allapoole ja jäi seda vaatama: "Mul on Jürka särk seljas."

Vaatas pükse, mis tal jalas: "Mul on Jürka püksid jalas."

Vaatas oma tanksaapaid: "Mul on Jürka saapad jalad! Ju ma Jürka olen, poisid!"

Hõiskas, haaras laualt paar malenuppu ja lahkus.


Kui keegi kingib sulle jõuludeks midagi, siis see räägib loo sinu kohta. See kingitus on sinu oma, sinule mõeldud - osa sinust. Võib-olla sai Jürka ka oma tanksaapad, mis temast Jürka tegid, jõulukingiks.


Kui sa kingid, siis sina saad valida, mis lugu sa kingituga räägid. Mis on selle kingitava vidina lisaväärtus. Ma ei mõtle siin kallist hinda vaid seda, mis teeb just selle kingi just selle inimese jaoks eriliseks? Mis teeb ta eriliseks sinule? Lisaks tasub mõelda, mida see nõuab sind ümbritsevalt keskkonnalt? Kas see on ostetud korraks ja siis on ta tee prügimäele või on see maius, millest jääb mälestus pikemaks - kasvõi terveks eluajaks? Või hoopis midagi muud? Kas on vaja kinkida sodi? Kas kingi saajad on sodi väärt? Kui midagi kinkida ei oska, siis kingi head sõnad... või raamat, kui midagi muud ei oska kinkida, või... või kingi oma aega.



PS! Äkki oli punkar Jürkalt särgi, tagi ja saapad sel õhtul kingituseks saanud - kes ta siis tegelikult oli?

bottom of page