top of page

Äge tüüp

Kas Teie olete ka pannud tähele, et olenematta ametist töökoha pakkumistel otsitakse pigem ekstrovertte ja jutukaid inimesi, kes suudavad oma lobisemise näiteks naljatamisega muuta pea iga seltskonna jäävabaks. Palgatakse ”ägedaid tüüpe”. Aga kas siis tõesti on iga ametikoha täitja kõige olulisem omadus just see? Julgen kahelda.

Loomulikult on inimeste sotsiaalne intelligentsus oluline osa mis tahes meeskonda kokku pannes ja olenematta ametist, inimesed kes teevad koos tööd on meeskonnad. Aga see ei saa üle trumbata täiesti teisi oskuseid ja omadusi. Minu arvates peab seda meeles pidama kui palgatakse vähese töökogemusega noori inimesi. Sest hoolimatta sellest, et sotsiaalset intelligentsust peetakse inimese iseloomujooneks, on tegemist õpitava omadusega, mis areneb praktikaga.

Olen oma filmiametis tööle võtnud päris hulga inimesi, nende seas ka noori, kes alles õpivad tööelu. Olen liiga tihti näinud kõrvalt kuidas teenimatult keegi saab autoriteedi poolt avalikult kiita, kuna on silmapaitsvama iseloomuga, millegi sellise pärast mis on tegelikult suurimalt osalt kellegi teise tehtud. Vahel on tundunud, et kui ise suure häälega ei räägi mis kõik on ära teinud või ei ole kogu aeg autoriteedi silme all, et ta näeb mis teed, siis nagu tööd poleksgi tehtud. Usun, et kõik saavad aru, et see ei ole kindlasti kõige produktiivsem viis teha tööd. Mul on kahju kui sellist töökeskonna eeskuju anname edasi neile kes alles astuvad oma esimesi samme karjääriteel.

Kui mina kellegiga töölevõtuvestlusel olen, siis pean silmas järgmist kolme asja, olenematta ametist.

  1. Tavapärane viisakus, naeratus ja silmside.

  2. Miks ta tahab seda tööd teha.

  3. Täpsus ja ametioskus.

Töömeeskonnas kõige olulisem ei ole, et kes teeb kõige paremini nalja, kellega on lahedaim pidu panna, klatsida või kes on kõige parem tennisemängija. Oluline on ametioskuste lisaks teistega arvestamine, sõbralikkus ja õigemeelsus. Tundub, et tööturul lööb laineid klienditeeninduses töötavatele inimestele kindlasti tuttav olukord, klient kes kõige rohkem häält teeb saab kõige rohkem tähelepanu. Aga see kes on meeldivalt asjalik jääb tähelepanuta. Kuna mina saan muuta ainult oma käitumist, siis ma proovin edaspidigi panna tähele neid kes keskenduvad oma tööle ja töökeskonna heaolule, mitte endale tähelepanu võitmisele.

Parim töökaaslane Vietnamis.

Töökaaslane Vietnamis.

P.S. Kuulasin hiljuti podcasti mis tuletas meelde midagi mis teiega jagada, sest see tihti ununeb. Kuidas võtta vastu kriitikat oma töö kohta? Pidada meeles, et kriitika on töö kohta, mitte sinu kui inimese pihta.

bottom of page