top of page

100 Valget Daami

Sellesuvised otsad tõmban ma kokku Haapsalus. Mängin Piret Jaaksi kirjutatud ja Siim Tõniste lavastatud tükis "100 Valget Daami" toomhärra Adolfust, kel areneb ootamatult soe sõprus Eesti soost toomhärra Jakobiga.


Kuigi tahaksin väga, siis ma ei saa siin ette ära rääkida, millise tegelase olen teksti ja juhiste põhjal kokku pannud, aga see on olnud üks põnevamaid ja terviklikumaid tegelasi, keda siiani olen mänginud. Ema küsis minult täna, kas ma mängin jälle paha tegelast ja sain talle rahuliku südamega vastata: "Ei! Ta on hea."


Kindlasti on selle tegelase loomulikkuses minu jaoks oma "süü" just Piretil, kelle kirja pandud lugu on mõnusalt läbi orkestreeritud. Lavastusprotsessi käigus on rõhuasetusi näidendis lavastuse terviku ja/või sõnumi suunas ümber jagatud, aga tekst on ikka üks terve tükk ja ei ole tegelast, keda saaks välja jätta, sest vastasel juhul ei jookseks kõik "niidid" kokku.


On olnud värskendav jälgida Endla teatri näitlejate Saara Nüganeni ja Ott Raidmetsa tööd teksti ning tegelaste kallal. Üheskoos lavastajaga muudeti lavamaailma peaaegu viimase hetkeni, et publikumi ette jõudev etendus oleks üks kaasakiskuv tervik. Midagi ei juhtu lihtsalt selle pärast, et laval peab asju juhtuma, vaid kõigel on alati eesmärk. Lavastaja ja koreograafi tehtud suured tantsu-, liikumis- ja laulunumbrid on täpselt selles kohas, kus neid on vaja.


Suur tänu kõigile tegijatele ja esinejatele, kes on lavastusega seotud. Lavastuse pealkiri on juba "100 Valget Daami" ehk esinejate arvu võib lugeja aimata. Ma olen lavastaja Siim Tõnistele väga tänulik, et ta mind sellele pika ja väärika ajalooga sõidule kaasa usaldas. Valge Daami etendusi on iga-aastaselt mängitud juba 1979. saati. Tekst ja lavastus on muutunud, aga legend on ikka sama ja (enamasti) lõpuks saab ikka üks ... ma ei hakka lõppu ette ütlema. Kui lugeja Valge Daami legendi lõppu ei tea, siis on kindlasti tore tulla meie etendusi vaatama (24.08-26.08 kell 21:30 Haapsalu Piiskopilinnus). Kes Valge Daami legendi teavad, siis neile ei taha ma jälle lõpule eelnevat ära anda, sest muidu vaataja ei saa ise avastada, kuidas "niidid" kabeli akna taga kokku saavad. Kohtumiseni Haapsalus Valge Daami päevadel.

bottom of page